niedziela, 2 października 2022

Wczorajszy koncert czyli polski folklor! Chludowianie!


Pojechaliśmy wczoraj wieczorowa pora do gminy Châteaugiron. Tutaj na godzinę 20:30 zaplanowany był koncert grupy Chludowianie. I przyznam, ze po raz pierwszy, na żywo widziałam tego typu występ... z dzieciństwa pamietam spektakle z TV zespołu Mazowsze czy Śląsk. 
Coz to byl za spektakl... 53 tancerzy na scenie! 6 różnych strojów ludowych z różnych regionów Polski. Polska tradycyjna muzyka i tance i znakomite wykonania wokalne ... amatorów! Niektórzy z nich byli bardzo młodymi ludźmi, inni dużo starszymi. 
Sluchalam, ogladalam, podziwiałam... i przypomniało mi się...
Dziecinstwo! Piosenki śpiewane przez mamę czy dziadka. Dwóch młodych artystów wykonało tez ulubione piosenkę mojego syna z dzieciństwa... Antek śpiewał ja jak miał 2,3 latka "Pije Kuba do Jakuba"... ha, ha... najbardziej zawsze podobało mu się "łupu cupu". 
Grupa wykonała Krakowiaka, Ostatki, Kurdesz, Kujawiaka, Oberka itd... w obrazach-scenach. 
Lepiej było jednak mówić biegł po polsku by zrozumieć przekaz... 
Tekst piesni i piosenek jest jednak z pewnością sporym ograniczeniem dla francuskiej publiczności. 

Gmina Châteaugiron jest bliźniacza gmina Puszczykowa. 
Wspanialy wieczór. 
Wyrazy uznania dla artystów i francuskich organizatorów! 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz