sobota, 7 listopada 2015

Mój najnowszy artykuł

artykul











 


Taka dzielę się tutaj tytułem… bo po kilku latach publikacyjnej ciszy znowu coś napisałam i jestem z tego bardzo dumna. Co prawda tekst ten powstał już kilka miesięcy temu i czekałam od jakiegoś czasu na jego publikację, ale jak to publikujący wiedzą, czasem nie ma tak szybko jak by się chciało.


 


Dumna jestem tym bardziej… gdyż czasopismo (La nouvelle revue d’histoire) to zaproponowało mi stałą współpracę i mam w przygotowaniu kolejne dwa teksty. Nie są to naukowe publikacje na 15-stu czy więcej stronach a krótkie, popularno-naukowe teksty na dość wysokim poziomie, tak ja je przynajmniej oceniam. A skoro redakcja płaci za każdy artykuł i to niemałe pieniądze to znak, że magazyn jest poczytny i że się dobrze sprzedaje.


 


To tekst stawiąjący pytanie o « polskość » 1-szej wojny światowej. Pytanie trudne, nie przynoszące jednoznacznych odpowiedzi. Nieco po macoszemu traktowane wśród samych zainteresowanych czyli Polaków i w Polsce… praktycznie nieznane na zachodzie Europy.  A jakże ważne w kontekście naszej tożsamości narodowej i szerzej europejskiej o ile zapostulujemy o jej egzystencję.


 


Aktualny kontekst społeczno-polityczny tym wyraźniej podkreśla tę problematykę, gdy zderzamy się na codzień z Innym…


10 komentarzy:

  1. Gratulacje! Przeczytałabym z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Magdo i z tego co wiem to czytasz francuski wiec moge sfotografować i ci na maila przesłać.

      Usuń
    2. Poproszę! Będzie mi bardzo miło!

      Usuń
    3. tak zobacze co sie da zrobic.

      Usuń
  2. Ja tez bardzo prosze. Mozesz byc z siebie naprawde dumna. Gratulacje!
    Krystyna
    (ksherry111@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, ze nie zeskanowalas artykulu, tez bym chetnie przeczytala, bo raczej nie spotykam tego magazynu w moim kiosku...

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam a jest szansa na tłumaczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z mojej strony nie ma bo czasu na to nie mam... niestety....

      Usuń