środa, 14 czerwca 2023

Dzisiejsza antkowa matura z filozofii...

 Kiedys... kilka lat temu i przed reforma liceów od matury z filozofii zaczynało się zdawanie całej matury we Francji. Dziś to jeden z ostatnich egzaminów. Został z tego maratonu, rozpoczętego w ubiegłym roku ostatni egzamin - Duży Ustny czyli Grand Oral, który Antoni zdaje w przyszły poniedziałek i ma już całość przygotowana. 

Dzisiejsze tematy były FANTASTYCZNE! 

Dwa tematy na rozprawkę filozoficzna to: 

1. Czy szczęście jest kwestia rozsądku? 

2. Chcieć pokoju to chcieć sprawiedliwości?

Trzeci temat to filozoficzna analiza tekstu, tym razem strukturalizm Levi-Strauss, fragment z książki "Myśl nieoswojona".

Bez niespodzianek Antek wybrał temat numer 2... wiedziałam... choć do każdego był przygotowany. 

Po powrocie do domu widziałam jego problematykę i plan i... padłam... genialne, oba! Ciekawa jestem jaka ocenę otrzyma. Zacytował masę filozofów od Platona, przez Freud'a, John Rawls, Glaucon z Republiki Platona, Rousseau i wielu innych... wszystkiego nie zapamiętałam. 

Odwołał się do Świętego Ludwika z historii Francji i do aktualnej wojny na Ukrainie. 

Teraz szykuje sie na bal maturalny... i na odebranie swojej nagrody, swojego Oskara. Ciekawie będzie. 

Ja dziś pilnowała w moim liceum. Jutro pilnuje młodszego rocznika na maturze z francuskiego a popołudniu rady pedagogiczne do 20 godziny... uuu... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz