piątek, 16 czerwca 2023

Wiersz dla Antoniego/ Poème pour Antoine

 Wracałam wczoraj z pracy do domu... a raczej stałam w korkach przed godzina 20... i tak stojąc przyszedł  mi do głowy ten tekst. 

Wiersz dla Antoniego


Pierwszy raz gdy zobaczyłam twoja twarz

zadrżało moje serce


Pierwszy raz gdy zobaczyłam twoja twarz

w twoich oczach mieszkały już promienie słońca i blask gwiazd


Pierwszy raz gdy zobaczyłam twoja twarz

miękkość twojej skory przypomniała mi o dotyku Boga


Gdy zrobiłeś pierwszy krok

zadrżały moje ręce


Gdy wypowiedziałeś pierwsze słowa

me myśli niecałe stworzyły całość


Gdy zaśpiewałeś, wygrałeś i przegrałeś

me słowa zbierały twoje perły


Gdy bede odchodzić

niech twoje ręce otula moja twarz


I po francusku


Poème pour Antoine


La première fois que je vis ton visage

mon coeur trembla


La première fois que je vis ton visage

tes yeux étaient déjà habités par les rayons de soleil et l'éclat des étoiles


La première fois que je vis ton visage

la douceur de ta peau me rappela la caresse de Dieu


Quand tu fis le premier pas

mes mains tremblèrent


Quand tu dis ton premier mot

mes pensée morcelées devinrent une unité


Quand tu chantas, gagnas et perdis

mes mots collectionnèrent tes perles


Quand je partirai

tes mains envelopperont mon visage




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz