piątek, 6 października 2017

Rusztowanie czyli aparat ortodontyczny na antkowych zebach. Francuska codziennosc: czesc 106.


No to sie zaczęło... po kilku wizytach u ortodonty, wczoraj założono Antkowi aparat na gorna szczeke. Za 3 miesiace bedzie tez go nosil na dolnej szczece. A wszystko to po to by miec rowniotkie uzebienie. Na francuska modle - mam ochote dodac. Bo ja co prawda jakis aparat mialam, ale byla to rozowa szczeka z podniebieniem zakladana na noc. Strasznie mnie to bolalo, uwieralo... a zeby jak pozostaly krzywe tak i pozostaly.

Zreszta ja i zeby to osobna historia. W wieku Antka czyli 12 lat byłam juz za pan brat z dentystami szkolnymi i przychodniowymi, gdyz mialam prochnice i dziury w zebach. Antek ani prochnicy ani jednego ubtyku nie ma za to ma lekko krzywe uzębienie na dole bo sie nie miesci... to uzebienie po prostu.

Ciesze sie, ze w dzisiejszych czasach mamy takie możliwości!

Aparat pod comiesięczna kontrola trzeba bedzie nosic okolo 2 lat. Ale jest on ceramiczny wiec malo widoczny.

Koszt operacji 4200 euro za 2 lata, 4900 euros za 3 lata jesli bedzie taka potrzeba. Z tego 30% zwraca powszechne ubezpieczenie zdrowotne, reszte zwraca nam dodatkowe ubezpieczenie czyli Mutuelle pobierane i czesciowo oplacane w pracy.
Pod tym wzgledem chwale sobie francuski system zdrowotny jak i francuska sluzbe zdrowia, ktora w wiekszosci przypadkow jest naprawde wydajna i pomocna.

3 komentarze:

  1. Komentarz od Magdy, ktory sie Sam usunal... Kopiuje wiec z maila...

    " Tez myslalam o aparacie stalym dla mojej corki, ale ortodontka mnie Wstrzymala. Po wyrznieciu osemek dochodzi do ponownego stloczenia zebow. Dlatego niekoniecznie warto zakladac aparat nastolatkom, chyba ze sie te osemki od razu usuwa. Ja Tez nosilam aparat ruchomy a teraz znow mam krzywe ze by, wlasnie z powodu osemek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nam jak narazie o tym nie mowil. Wiec licze Tylko Na To, ze wiedza Co robia, ze sa kompetentni.

      Usuń
  2. Dziękuję Ci Agnieszko! No właśnie martwiłam się, że zniknął mój komentarz :-)

    OdpowiedzUsuń