piątek, 22 marca 2019

"Nie otrzymacie mojej nienawisci" - przeczytane z lzami w oczach...


Srodowy wieczor... Po smakowitej kolacji we dwoje i dniu wypelnionym praca... czas na lekture. Moja przyjaciolka, bibliotekarka z ogolniaka dala mi z 10 ksiazek we wtorek... ale rozpoczelam od tej...
Rozpoczelam i nie zgasilam lampy dopoki nie skonczylam jej czytac. Byla cala mokra od lez... 
Autor, Antoine Leirisjest dziennikarzem w radiowym France Info i France bleu... w dniu 13 listopada 2015 roku stracil swoja ukochana, matke swojego 17-sto miesiecznego syna. To byl dzien zamachow w Paryzu... Hélène byla na koncercie w Bataclan...

Opis tego wieczoru i nastepujacych po sobie dni jest straszny, boli, bardzo boli, bulwersuje, odbiera oddech.

Nie otrzymacie, nie dostaniecie mojej nienawisci... ten tekst opublikowal Antoine Leiris w mediach spolecznosciowych po zamachu... gdy cialo Hélène spoczywalo w lodowce i gdy jego synek Melvil... zasnal karmiony zupkami mam zlobkowych dzieci...

" W piatkowy wieczor ukradliscie zycie wyjatkowej istoty, milosci mojego zycia, matki mojego syna ale nie dostaniecie mojej nienawisci. Nie wiem kim jestescie i nie chce tego wiedziec, jestescie martwymi duszami. Jesli Bog, w imie, ktorego slepo zabijaliscie stworzyl nas na swoje podobienstwo to kazda kula w ciele mojej zony byla kula w jego sercu.

Wiec, nie, nie sprawie wam prezentu nienawidzac was. Tego szukaliscie ale odpowiadajac wsciekloscia na nienawisc ustapil bym miejsca ignorancji, tej ignorancji, ktora zrobila z was istoty, ktorymi jestescie. Chcielibyscie bym sie bal, bym patrzyl na wspolobywateli watpiacym okiem, bym wolal byc bezpieczny zamiast wolny. Przegraliscie. Ten sam gracz jeszcze gra. 
Widzialem ja dzisiaj rano. W koncu, po dniach i nocach oczekiwania. 
Byla tak samo piekna jak w piatkowy wieczor, tak samo piekna jak w dniu, gdy ja poznalem, dwanascie lat temu. Oczywiscie, smutek mnie przybija, to wasze male zwyciestwo ale ten stan bedzie trwal krotko. Ona bedzie z nami kazdego dnia i odnajdziemy sie w raju wolnych dusz, do ktorego wy nie macie dostepu.

Jest nas dwoch, moj syn i ja ale jestesmy silniejsi niz wszystkie armie swiata. Nie mam zreszta wiecej czasu dla was, ide do Melvil'a, ktory wlasnie skonczyl sjeste. On ma dopiero 17 miesiecy, zje swoj podwieczorek jak kazdego dnia, bedziemy sie bawic jak kazdego dnia i przez cale swoje zycie ten maly chlopiec bedzie was obrazal tym, ze jest szczesliwy i wolny. Bo jego nienawisci tez nie otrzymacie". 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz