wtorek, 2 czerwca 2020

Wartość rzeczy, ktore posiadasz... jest bliska zeru!


Oto współczynniki strat... strat wartości materialnej rzeczy wedlug ubezpieczenia przeprowadzkowego... 

Przewiduje ono, ze na przyklad ubrania i buty, ktore masz "zyja" 3 lata i kazdego roku traca 33,33% swojej wartości... Ja mam wszystko stare to znaczy liczące sobie wiecej niz 3 lata; wiec jak musiałam dzis rano zrobic wycenę posiadanych rzeczy to sie okazało, ze nawet na 100 euros nie ma wartości moich 18 par butów czy 8 par spodni...

Dalej, obrusy, ręczniki, male aparaty kuchenne "zyja" wedlug nich 5 lat... dalej sa 0 warte... he, he czyli wszystko co mam warte jest 0 euros!

Punkt trzeci... pralki, zmywarki, telewizory i inne takie 7 lat zycia maja, traca co roku 15% swojej wartości... zastal mi tylko telewizor na ostatnim roku swojej wartości czyli wart 15% ceny, za ktora go kupilam, biurko i jedna kanapa...

Razem 165 euros

I ostatni punkt kanapy, fotele, materace z lozka "zyja" lat 10... 

tutaj sie oblowilam... mam na 350 euros!

Jednym słowem złodzieje moga przybywać bo sprzet jak to sie górnolotnie mowi "CALEGO ZYCIA" i dobra wszelkie... w calym domu nie mam nawet na 500 euros!

ha, ha, ha....

a czlowiek myślał, ze taki bogaty jest, ze tyle ma!, ze w szafach mu sie nie mieści... rzeczywistość jest zupelnie inna...

Pozostaje mi jako wartość materialna: pianino i biżuteria... tej ostatniej firma przeprowadzkowa nie bierze. W poczet dużych wartości wchodzi: bardzo stare meble, zabytkowe z masywnego drewna, metalu - nie mamy, obrazy cenne i zabytkowe lampy - nie posiadamy.

No spadliśmy dzis z wysoka... cos nam sie wydawało ale tylko wydawało... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz