niedziela, 3 kwietnia 2022

Jak uskutecznić funkcjonowanie mózgu? Wspaniała książka S. Gupta

Zakupilam ja w ubiegly weekend w La Baule i przeczytałam. 
S. Gupta jest neurochirugiem, wyspecjalizowanym w kwestiach funkcjonowania naszego najcenniejszego organu - mózgu. Wiele podróżował, jest tez konsulatem medycznym stacji CNN. Jego książka za to jest światowym bestselerem więc się cieszę, ze została wydana po francusku i ze mogłam ja przeczytać. 

To dość obszerna pozycja opisująca mózg, jego kształtowanie się, funkcjonowanie, zaburzenia, choroby typu demencja czy Alzheimer oraz sposoby by chorobom tym zapobiegać i o swój mózg zadbać tak by był sprawny przez wiele lat. 
Inspirujaca lektura! Bardzo wiele się dowiedziałam i zamierzam kilka rzeczy skorygować w mej codzienności by osiągnąć lepsze rezultaty intelektualne i sprawnościowe mojego mózgu. 
Książka zawiera 12 tygodniowy program działania poprawiający stan mózgu. 
Ruch - podstawowy składnik sprawnie funkcjonującego mózgu, dieta bez suplementów, sen zdrowy i bez żadnych leków i usypiaczy, a przede wszystkim socjalizacja, codzienna, nieustanna interakcja z różnymi osobami i w sumie tez jak w sporcie ciagle podwyższanie poprzeczki i niejako zmuszanie mózgu do wysiłku, do pracy. Im człowiek starszy tym bardziej i więcej powinien ćwiczyć, tym wiecej powinien pracować i być aktywny w każdej życiowej dziedzinie. 
Super lektura! 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz