piątek, 14 kwietnia 2023

Europejski poranek w liceum Ozanam, Cesson Sévigné


Dzis rano z 80 uczniami z mojego liceum i z kilkoma kolegami oraz nasza panią dyrektor poszliśmy do liceum katolickiego Ozanam. Tutaj z woli mera gminy zostało dziś zorganizowane spotkanie z nasza eurodeputowana panią Marie-Pierre Vedrenne. Rozpoczęliśmy je od kilku świadectw naszych uczniów. Uczniowie z liceum, które nas przyjmowało mówili o ich doświadczeniu Erasmus, ich projektach i podróżach do Czech, Hiszpanii i Niemiec. 
My natomiast, to znaczy ja, przedstawiali świadectwa trzech naszych uczniów. Timofiego, mojego ukraińskiego ucznia w imieniu, którego mówiłam oraz dwoch uczennic marokańskiego pochodzenia, ale urodzonych we Włoszech i mających doświadczenie z włoska szkoła a teraz z francuska szkoła. 
Bylo sporo oficjalnych przedstawicieli. Ale najwiecej było uczniów. 
Poranek był niezwykle udany. Każdy wyszedł z głową pełna projektów i pomysłów a przede wszystkim przekonany, ze w Europie siła! Ze nasza Unia, na która tak często narzekamy, jest naszym dobrem, nasza wartością. Zreszta zapytajcie Timofiego, jego siostrę czy Karime. 

Poranek zakończył się wspólnym koktajlem i rozmowami. Poznałam wiele ciekawych osób, spotkałam sporo znajomych tez!  
warto organizować takie dni i takie spotkania. W młodzieży przyszłość więc na pewno warto.  









 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz