czwartek, 26 października 2023

Amerykańskie cookies z dedykacja!


A dokładniej  Savanah Chip z książki, która dostałam tego lata ze Stanów zjednoczonych z dedykacją autorki, byłej właścicielki sklepu z cookies właśnie w Aurora, pod Chicago. Poniżej zdjęcie książki i dedykacji od autorki. Książka zawiera 130 przepisow na najbardziej znane amerykańskie ciastka czyli cookies. Dziękuję Edyta Bak Brown and Shawn Brown! Na zdjęciu jest tez widoczny nasz kochany Wiktor - jego zdjęcia znajdują się w książce oraz historyczny budynek, w którym mieścił się butik cookies od 1922 roku. 

Savannah chip robi się z masłem arachidowym i z kawałeczkami czekolady. Te cookies są po prostu przepyszne! Mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Z podanej porcji wyszło mi 26 sztuk. 



Skladniki
Uwaga stosuje francuskie gramy zamiast IB, stick, cup itd...

113,4 gramy masła miękkiego
90 g jasnego cukru
90 g ciemnego cukru trzcinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
lyzeczka wanilii

Te składniki miksujemy na początek. 

Następnie dodajemy 125 g masła arachidowego

Miksujemy dalej.
Dodajemy 300 g maki
2 bardzo duże bądź 3 mniejsze jajka

I 165 g kawalkow czekolady ( chunks) ja dałam mieszankę gorzkiej, mlecznej i białej. 

Ciasto ma mieć konsystencje jak na zdjęciu poniżej. Uwaga jeśli mąką jest bardzo sucha może się zbijać w grudki - dodałam 3 łyżki mleka i zmiksowałam. 

Pieczemy w 180°C, około 14 minut. Pilnujemy, nie przypalamy, lepsze niedopieczone by były mięciutkie w środku - będą sporo rosły niż wysuszone. 











 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz